چرا باید مسواک زدن قبل از خواب انجام شود؟

اکثر مردم، مسواک زدن دندان های خود را یک راه برای مقابله در برابر کرم خوردگی دندان می دانند و همچنین بدست آوردن نتایج دلپذیری مانند یک لبخند روشن و نفس تازه. اما همه ما گاه به گاه این کار را تا قبل خواب به تاخیر می اندازیم، چه از سر تنبلی محض و یا ازخستگی مفرط. بنابراین چقدر بد است، واقعا؟

آیا مسواک زدن قبل از خواب ضروری است؟

اکثر افراد در طول شبانه روز تنها مقید به مسواک زدن در شب ها و قبل از خواب است.این درحالی است که محققان بر این باورند نکته مهم برای سلامت دندان ها این است که حتما با دندان ها و دهانی خالی از باکتری به خواب برویم.برای اینکه باکتری ها را از دهان خود بیرون بکشیم کشیدن نخ دندان در روز و دو بار مسواک زدن ضروری می باشد.

البته اگر سعی کنید یک بار از مسواک زدن قبل از خواب شب باشد، بهتر است، خصوصا اگر شب ها زود می خوابید، زیرا در طی خواب ترشح بزاق دهان کم می شود و خشکی دهان محیط بهتری را برای فعالیت باکتری های مولد پوسیدگی دندان فراهم می آورد.

مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن مواد غذایی ترش و یا کافئین دار ممکن است مینای دندان را از بین ببرد.

یک غشا از پلاک دندانی به طور مداوم به لطف باکتری هایی که در دهان زندگی می کنند روی دندان ها ایجاد می شود که حدود ۲۴ ساعت طول می کشد تا به بلوغ برسد. دلیل احساس بدی که در دهان خود صبح روز بعد از مسواک نزدن دارید، همین است.

این باکتری ها در طول روز اسید تولید می کنند، حتی بیشتر از زمانی که شما غذا می خورید، به همین دلیل است که شما باید از شر این غشا حداقل دو بار در روز خلاص شوید و هرچه تعداد مسواک زدن های شما کمتر از این باشد تولید اسید ممکن است بیشتر مینای دندانتان را بخورد و باعث پوسیدگی شود. هر چه بیشتر این غشا بر روی دندان های شما بنشیند و مواد غذایی بیشتری این باکتری ها را تغذیه کنند، زمان بیشتری را صرف نشستن روی صندلی دندانپزشکی خواهید کرد.

درست بعد از خوردن شام مسواک نزنید

مسواک زدن در زمان بین شام و قبل از خواب از لحاظ فنی حتی از اینکه دندان های خود را درست قبل از خواب مسواک کنید بهتر است. دلیلش این است که فلوراید خمیر دندان زمان بیشتری برای تقویت دندان های شما و ساختن مانعی برای اسیدی شدن دهان شما قبل از به خواب رفتن دارد.

ولی بلافاصله بعد از خوردن شام، مسواک نزنید، زیرا شام زمان قرار گرفتن در معرض اوج اسید است، که لایه بیرونی مینای دندان شما را نرم می کند. بلافاصله بعد از شام مسواک زدن، مینای دندان نرم شده را از بین می برد و باعث سایش دندان می شود. پس حداقل ۳۰ دقیقه بعد از صرف شام برای مسواک زدن صبر کنید و از خوردن خوراکی بعد از مسواک زدن جلوگیری کنید، چرا که باکتری ها از هر کربوهیدراتی تغذیه می کنند.

فقدان بزاق دهان (ضد باکتری دهان) در شب به معنی این است که ما فوق العاده نسبت به عوامل خرابی دندان و بیماری های لثه آسیب پذیریم. البته اگر گاهی مسواک زدن را فراموش کردید، نگران نباشید. پلاک دندان به زمان طولانی برای آهکی شدن نیاز دارد و مسواک زدن کافی می تواند پلاک های تشکیل شده در طول روز را حذف کند. فقط آهسته (حداقل ۴ دقیقه) و صحیح مسواک بزنید.

به عقیده کارشناسان، بدترین نوع نوشیدنی برای ساعات پایانی شب، نوشابه های گازدار و قهوه کافئین دار است که خطر پوسیدگی دندان و بوی نامطبوع دهان را چندین برابر می کند

خوردن کربوهیدرات به طور مداوم در طول روز نیز افراد را بیشتر مستعد ابتلا به خرابی دندان می کند. هر زمانی که شما هر نوع کربوهیدراتی را می جوید یا قورت می دهید، باکتری ها از خواب بیدارشده و شروع به تولید اسید می کنند. در یک وعده غذایی معمولی، برای محافظت از دندان ها و کمک به هضم، سطح بزاق بالاتراست. اما اگر شما در طول روز یکسره بخورید، منجر به تولید اسید بیشتری بر روی دندان شما می شود.

خوردن چه غذاهایی در شب برای دندان ها مضر است؟

مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن مواد غذایی ترش و اسیدی و یا کافئین دار ممکن است مینای دندان را از بین ببرد.

به تاخیر انداختن مسواک زدن می تواند باعث رشد پلاک های مولد پوسیدگی در دهان شود. همچنین افرادی که شب ها دیر می خوابند معمولا عادت دارند پس از صرف شام، باز هم میوه، قهوه، شیرینی و انواع تنقلات را بخورند که در اثر این کار، دندان های آنها آسیب می بیند.

کارشناسان توصیه می کنند برای حفظ سلامت دندان و نیز برای جلوگیری از بروز چاقی در اثر دیر خوابیدن، سعی کنید شب ها پس از مسواک زدن دیگر ماده غذایی مصرف نکنید و یا اگر هر نوع خوراکی خوردید، در کنار آن آب بنوشید.

خوردن مواد غذایی ترش و یا چسبناک مانند سوهان ممکن است آسیب جدی به دندان ها وارد کند. همچنین نوشیدنی های شیرین و گازدار می توانند محیط دهان را اسیدی و مستعد رشد انواع باکتری های مضر دهان و دندان کنند.

قهوه و نوشابه سودا

به عقیده کارشناسان، بدترین نوع نوشیدنی برای ساعات پایانی شب، نوشابه های گازدار و قهوه کافئین دار است که خطر پوسیدگی دندان و بوی نامطبوع دهان را چندین برابر می کند.

از این گذشته، خوردن شب هنگام میوه های شیرین مثل موز، انگور و هندوانه می تواند علاوه بر آسیب به دندان، باعث اضافه وزن شود.



مسواک زدن قبل از خواب ضروری است یا خیر؟ - برج دنتال

www.borjdental.ir › مطالب دندانپزشکی
Translate this page
مسواک زدن قبل از خواب ضروری است یا خیر؟ اکثر مردم، مسواک زدن دندان های خود را یک راه برای مقابله در برابر کرم خوردگی دندان می دانند و همچنین بدست آوردن نتایج ...

آیا می دانید که مسواک زدن در شب برای سلامتی دندان ها مضر می باشد! | مرجع ...

ravazadeh.com › آیا میدانید که
Translate this page
آیا می دانید که مسواک زدن در شب برای سلامتی دندان ها مضر می باشد! ... از مسواک زدن قبل از خواب نموده است و اشاره داشته است که حافظین سلامت برای سلامت دندان ها بیشتر از دوبار در هفته از شویا استفاده نکنند. .... آیا والدین اجازه ی استفاده ی این ماده را که توسط مدارس قرار است انجام شود بدهند یا خیر ؟ ... خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *.

آیا مسواک زدن قبل از خواب ضروری است؟ - مجله پزشکی دکتر سلام

www.hidoctor.ir/193375_آیا-مسواک-زدن-قبل-از-خواب-ضروری-است...
Translate this page
اکثر افراد در طول شبانه روز تنها مقید به مسواک زدن در شب ها و قبل از خواب است. ... را از دهان خود بیرون بکشیم کشیدن نخ دندان در روز و دو بار مسواک زدن ضروری می باشد. .... خیر. جرم دندان فقط با جرمگیری برطرف می شود. خمیردندان های سفیدکننده، فقط مواد ...

بهترین زمان مسواک زدن - سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=147123
Translate this page
Dec 11, 2010 - بهترین زمان مسواک زدن قبل از خواب شب است و در مرحله دوم در هنگام صبح است . ... سه بار مسواک زده شود ولی مسواک قبل از خواب و در هنگام صبح ضروری است. ... زمان استفاده از نخ دندان همراه با مسواک است که بهترین حالت این است که بعد از ...

قبل از خواب مسواک بزنیم یا صبح؟ چندبار در روز مسواک بزنیم؟ - سیمرغ

seemorgh.com › سلامتدهان و دندان
Translate this page
Feb 11, 2016 - به علاوه، اگر شب مسواک نکنید نفس شما برای گفتن صبح به خیر اصلا خوشبو و ... مسواک زدن قبل از خواب یک عمل محبت آمیز نسبت به همسرتان است.

آموزش همه چیز درباره مسواک، نخ دندان و دهانشویه [آرشیو] - سایت ...

www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-113503.html
Translate this page
Feb 6, 2011 - 33 posts - ‎6 authors
بهتر است بدانیم که پلاک ها یا همان جرم های روی دندان، باکتری ها هستند و ... به همین دلیل ما به درستی خبر از شواهد میکربی روی مسواکی که در دستشویی یا هر جای ... همچنین شستشوی دهان با مواد شوینده ضد باکتری قبل از مسواک زدن .... بهترین زمان برای مسواک زدن شب پیش از خواب (پس از شام) و صبح پس از صرف صبحانه است.

آیا مسواک زدن قبل از خواب ضروری است؟ - تب جو

tebjoo.ir/news/48970
Translate this page
اکثر افراد در طول شبانه روز تنها مقید به مسواک زدن در شب ها و قبل از خواب است. ... خیر. جرم دندان فقط با جرمگیری برطرف می شود. خمیردندان های سفیدکننده، فقط مواد ...

روش مسواک زدن - وبسایت رسمی دکتر یاشیل احدی مقدم

yashil.info/tooth-brushing/
Translate this page
مسواک زدن بهتر است بعد از هر وعده غذایی انجام شود. اما اگر نشد، یکی بعد از شام یکی دو ساعت قبل از خواب و دیگری صبح. ... استفاده از نخ دندان مکمل مسواک بوده و ضروری است. Facebook ... شما نگفتید که آیا این دندان پیشتر عصب کشی شده است یا خیر.

چرا قبل از خواب باید مسواک زد؟ - آموزش - زندگی سالم - سلامت نیوز

www.salamatnews.com › زندگی سالمآموزش
Translate this page
۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۲:۱۳ - کد خبر: 145136. چرا قبل از خواب باید مسواک زد؟ سلامت نیوز: دقیقا مشخص نیست پلاک‌ها چه زمانی خطرناک می‌شوند، اما با یک بار مسواک نزدن فرایند پوسیدگی دندان آغاز می‌شود، به خصوص ... اما اهمیت مسواک زدن چیزی فراتر از خوشبویی دهان است. ... نام: (ضروری). ایمیل: (ضروری). وبسایت: نظر: CAPTCHA Image reload.

زمان استفاده از نخ دندان و مسواک - نمناک

namnak.com/زمان-استفاده-از-نخ-دندان-مسواک.p304
Translate this page
Rating: 4.7 - ‎123 reviews
زمان مسواک زدن و بهترین زمان استفاده از نخ دندان و نخ دندان قبل یا بعد مسواک و زمان ... اکثریت مردم و پزشکان با این نظر موافقند که 2 بار مسواک زدن در روز ضروری است. ... در زمان خواب، ترشح بزاق برای تمیز کردن دندان ها و لثه کاهش می یابد و باکتری ها ... پیکسلبهنام صفوی از پایان شیمی درمانی خود خبر دادانتقاد صریح امیر آقایی از ...

صبح و ظهر و قبل از خواب مسواک بزن - لیدیز

www.ladieez.com › آراستگیزیبایی و بهداشت
Translate this page
هر چند که مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی خوب است، اما اصلا برای سلامت دندان های شما ... کافی برای مسواک زدن نداشته یا به مسواک دسترسی ندارید، بهترین کار این است که .... مرطوب کننده عمیق: در تابستان، هیدراسیون مناسب برای پوست کاملا ضروری است .

89/09/01 - 89/09/30 - مشاوره دندانپزشکی

www.dentist.blogfa.com/1389/09
Translate this page
برای جلوگیری از این مسئله ضروری است از مسواک ،نخ دندان سوپر فلاس ،پروکسو براش (مسواک بین دندانی ) وهر ... در مواردی به علت وجود التهاب شدید و یا عفونتهای قبل از درمان ، این دردها می توانند حادتر و شدیدتر بوده و ... شاید شما هم در کنار سایر خصوصیات خوب، آفت زدن را از خانواده‌تان به ارث برده‌اید. ... زمان: قبل از هر وعده غذایی و قبل از خواب

آیا خوردن شیر بعد از مسواک زدن خوب است - خبر ایرونی

iruni.ir/search/?q=آیا+خوردن+شیر+بعد+از+مسواک+زدن...است
Translate this page
اشتباه 2: بلافاصله بعد از خوردن مسواک می‌زنید اینکه بعد از غذا خوردن به سرعت مسواک ... وی افزود: بهتر است؛ قبل از مسواک زدن با نخ دندان تکه‌های غذا از لابه‌لای دندان‌ها ..... کارشناسان علت را در انجام مسواک به عنوان آخرین کار قبل از خواب می‌دانند که ... پس انتخاب یک مسواک مناسب و دانستن روش های درست مسواک زدن از نیازهای ضروری همه ماست.

نخ دندان یا مسواک ،کدام مهمتر است؟

amiri.khschool.ir/Articles/ViewArticle.asp?ID=68095...1
Translate this page
تقریبا همه افراد با این نظر موافقند که 2 بار مسواک زدن در روز ضروری است. اما این روزها ... 5- نظر دندانپزشک پنجم این است که شب ها قبل از خواب از نخ استفاده کنید.

قبل از خواب مسواک بزنیم یا صبح؟ | اتاق خبر 24

otaghkhabar24.ir/news/60972
Translate this page
Aug 29, 2016 - بنابراین چقدر بد است، واقعا؟ قبل از خواب مسواک بزنیم یا صبح؟ برای مسواک زدن نیاز به آگاهی دارید. کیمبرلی هارمز یک دندانپزشک و سخنگوی انجمن ...

دی ۱۳۹۱ - دندانپزشکی زیبایی دکتر مهناز حسینی - blogfa.com

mahnaz971.blogfa.com/1391/10
Translate this page
برای مراقبت از دندانهای طبیعی انجام کارهای زیر ضروری است. ... بهتر است که مسواک زدن را در فرصت کافی و توام با آرامش انجام دهید چون کیفیت مسواک زدن مهمتر از ... در دو زمان (شب قبل از خواب و صبح بعد از صبحانه) باید حتماٌ مسواک زدن صورت گیرد .

خبرگزاری تسنیم - رعایت نکات مهم قبل از خواب

https://www.tasnimnews.com/fa/.../رعایت-نکات-مهم-قبل-از-خواب
Translate this page
Oct 23, 2016 - خواب چیزی است که خیلی ها دچار کمبود آن هستند و همیشه جزء بحث های داغ بوده است، بازار ... جزء یگی از آداب و رسوم خوابیدن است و اهمیت اش کم تر از مسواک زدن نیست. ... می کند، ملاتونین هور مونی است که برای سلامتی و خواب کامل شبانه ضروری است. ... کاری درست یا خیر؛ البته پاسخ این سوال، تا حدود زیادی شخصی است.

آموزش پزشکی - چک آپ کودکان قبل از ورود به مدرسه

saeidim2.blogfa.com/post/242
Translate this page
برخی اقدامات را می‌توان از قبل انجام داد یا برای آنها برنامه ریزی کرد تا ورود به مدرسه، ... واکسن زدن به فرزندتان، محافظت از او در مقابل بیماری های به طور بالقوه شدید است، ... در 13 سالگی، 9 ساعت خواب و در بزرگسالی 7:30 تا 8 ساعت خواب در روز ضروری است. ... باید یاد بگرید که بعد از مسواک زدن دندان ها، نه شیرینی بخورد و نه نوشیدنی ...

بهداشت ارتودنسی - متخصص ارتودنسی:دکتر فتحیان

iranortodensi.ir/بهداشت-ارتودنسی/
Translate this page
مسواک زدن مهمترین عاملی است که باعث می‌شود دوره درمان ارتودنسی را بهتر و موفق‌تر ... صورت نیاز بیشتر، مسواک بزنید (بعد از تمام وعده‌های غذا و میان وعده‌ها و قبل از خواب). ... ضروری است که ژل به مدت ۳۰ دقیقه روی دندان‌هایتان باقی بمانند پس در این مدت با ...

پیامدهای این کارها قبل از خوابیدن - شفاف

www.shafaf.ir/fa/news/395876/پیامدهای-این-کارها-قبل-از-خوابیدن
Translate this page
Aug 2, 2016 - اگر می‌خواهید واقعا خواب شبانه‌ی راحتی داشته باشید، از انجام این شش کار در رختخواب تان خودداری کنید. ... یکی از آداب و رسوم خوابیدن است و اهمیت‌اش کم‌تر از مسواک زدن نیست. ... ملاتونین هورمونی است که برای سلامتی و خواب کامل شبانه ضروری است. ... درست است یا خیر؛ و البته پاسخ این سوال، تا حدود زیادی شخصی است.

بارداری و زایمان - بارداری و بهداشت دهان و دندان

www.bardary.blogfa.com/cat-36.aspx
Translate this page
Dec 7, 2011 - چرا مراقبتهای دندانپزشکی قبل از بارداری خیلی مهم است؟ .... دندونا بسیار بهتر از بهترین مسواکهای دستی حتی با موثرترین روشهای مسواک زدن انجام میده. .... یا بهداشت دهان تداخل داشته باشه برداشتنش با یک جراحی کوچولو ضروری خواهد بود. .... خونریزی هنگام جویدن غذاهای سفت و صبح هنگام بیدار شدن از خواب مشاهده می‌گردد.

باور های اشتباه در مورد همه چیز

www.khorafat3000.blogfa.com/
Translate this page
بهتر است مسواک را بیرون توالت در کابینت دارو یا یکی از کابینت های آشپزخانه نگهداری کنید. ... برای چراغ مطالعه: برخی افراد عادت دارند قبل از خواب مطالعه کنند و کتاب داستان بخوانند. بدترین .... او می‌گوید، "دعای خیر عافیت باشید بعد از عطسه از عقاید قدیمی است. ..... شستشوی موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگی موها می‌شود.

مسواک زدن و کشیدن نخ دندان - دندانپزشک متخصص کاشت ایمپلنت دندان

www.drhashemi.com/مسواک-زدن-و-کشیدن-نخ-دندان/
Translate this page
مسواک زدن و کشیدن نخ دندان تمیز کردن دندان‌ها بخشی از بهداشت دهان است که پلاک‌ها ... بنابراین بهتر است مسواک کردن در فرصت مناسب و با زمان کافی و توأم با آرامش صورت ... شب قبل از خواب: به دلیل اینکه در زمان خواب، جریان بزاق و حرکات زبان و گونه جهت ... افرادی که از نخ دندان استفاده می کننداز نحوه استفاده صحیح ازآن بی خبر هستند.

تغذیه در سال دوم زندگی - Professor Soltanzadeh

www.professorsoltanzadeh.com/new/taghzie%20sale%20dovom.htm
Translate this page
برگرفته شده از کتاب تغذیه در سال دوم زندگی انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر .... کلسیم و آهن برای رشد کودک ضروری است و فقط در صورتی که برنامه غذایی کودک ...... 1) دو بار مسواک زدن دندان ها در شبانه روز که یک نوبت آن حتماً باید قبل از خواب باشد تا ...

همه چیز درباره کشیدن دندان وماجراهای بعد از آن | Med Apple

www.medapple.com/8943/کشیدن-دندان.../comment-page-1/
Translate this page
دندان‌های مبتلا در شکستگی فک: در فردی که دچار شکستگی فک بالا یا پایین شده، ... حتی در صورتی‌که دندانی حائز یکی از شرایط کشیدن دندان باشد، ممکن است به دلیل ... مسواک زدن دندانها از روز بعد از جراحی بدون اشکال بوده و دقت نمایید به مدت یک هفته از ..... بشه دوبارهناحیه لثه درد می گیره توری که خواب از من گرفته وخیلی پوسیده شده.

مراقبت از دندانها - وب سایت کلینیک دکتر مریم مرتاضی تهرانی

dentalartteam.com/v-1031/مراقبت_از_دندانها
Translate this page
استفاده از نخ دندان پلاک و میکروبهایی را که شما نمیتوانید با مسواک زدن تمیز نمایید ، پاک می کند . ... حداقل یکبار مسواک زدن در طول روز و حتما قبل از خواب الزامی است . ... رژیم غذایی سالم برای سلامتی عمومی و همینطور دندانهای شما ضروری است و بدون آن ...

هفته چهارم مهر 1385 - دندانپزشکی امروز - blogfa.com

drarzhangkhalili.blogfa.com/85074.aspx
Translate this page
رعایت نکات زیر جهت حفظ سلامت دهان و دندان ضروری است : ... دندانپزشکی پیشگیری برای کودکان شامل موارد ذیل است: مسواک زدن - تکامل دندانی - استفاده از .... قبل از اینکه کودک دندان در بیاورد بعداز هر وعده غذا، لثه های او را به نرمی با پارچه ای پاکیزه و ..... اتصال خود را از دندان از دست داده یا نه و آیا شیار بین لثه ها و دندانها عمیق شده است یا خیر .

همه چیز در مورد کودکان

elaykhanoom.blogfa.com/
Translate this page
وی خاطر نشان کرد که تغذیه خوب در پاسخ ایمنی قوی بسیار ضروری است و به غذاهایی که ...... و متنوع داشته باشد روزانه دوبار مسواک زدن بعد از صبحانه و قبل از خواب با مسواک نرم و به روش ...... شرمنده می کند فرزند را ، دعای خیر مادر ، در کنج خانه ی سالمندان .

آداب خواب شدن از دیدگاه پیامبر اسلام (ص) :: سبک زندگی اسلامی

nasroullahi.blog.ir/post/اداب-خواب-شدن-از-دیدگاه-پیامبر-اسلام-ص
Translate this page
1- وضو گرفتن قبل از خواب و مسواک زدن : ... لازم است که بستر خواب را با پارچه ای بکشیم و آن را قبل از هموار کردن تکان بدهـیم تا شی کثیف و چیزی که باعـث آزار و ...

پروتز ثابت

www.boali.com/dentist/ppl02b_5.htm
Translate this page
روکش ها ممکن است برای اتصال یک بریج، محافظت از یک دندان ضعیف و یا ترمیم دندانی ..... دندانپزشک تشخیص می دهد که آیا اوردنچر مناسب شما می باشد یا خیر. ... در طی چند روز اول، ممکن است به شما بگوید که اغلب اوقات حتی هنگام خواب از آن استفاده کنید. ... آن، جایگزین مسواک زدن روزانه نمی شود، هر روز صبح قبل از قراردادن پروتز، لثه ها، زبان و ...

دهان ودندان

dentist222.blogfa.com/
Translate this page
Jul 12, 2013 - در حقیقت تاثیر آنها ممکن است از شستشوی ساده دهان با آب و مسواک زدن و نخ ..... هر شب قبل از خواب، دندان مصنوعی خود را از دهانتان درآورید و صبح روز ...... برای گاز زدن غذا‌ها و نیز زیبایی صورت و لبخند ضروری است، در فک‌تان خواهید داشت.

سبک زندگی اسلامی - آداب خواب شدن از دیدگاه پیامبر اسلام (ص)

nasrullahi.blogfa.com/post/10
Translate this page
1- وضو گرفتن قبل از خواب و مسواک زدن : ... لازم است که بستر خواب را با پارچه ای بکشیم و آن را قبل از هموار کردن تکان بدهـیم تا شی کثیف و چیزی که باعـث آزار و اذیت ...

احکام اعتکاف - پایگاه اطلاع رسانی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی ...

www.noorihamedani.com/fa/articles/view/1825
Translate this page
اگر بعد از نیت حکم شرط خود را ساقط نمود، آیا شرط او ساقط می‌شود یا خیر؟ ... س- آیا اعتکاف در مسجد جامع در ردیف اعتکاف در مساجد چهارگانه است یا باید در ... آیا می‌توان اعمال را در طبقه بالا و خواب و استراحت را در طبقه پایین انجام داد یا هر دو .... الف) برای وضو، ب) غسل مستحبی و مسواک زدن، ج) جهت تلفن زدن به خانواده در موارد غیر ضروری و امور ...

پوست-مو-ناخن-دندان-زیبایی و بهداشت-دهان و دندان - سلامتی(جسمی-روحی ...

www.shivaazimi-health.blogfa.com/cat-6.aspx
Translate this page
بهتر است بدانیم که پلاک‌ها یا همان جرم‌های روی دندان، باکتری هستند، بنابراین با هر مرتبه مسواک ... به همین دلیل ما از میکروب روی مسواکی که در دستشویی یا هر جای دیگر قرار می‌دهیم خبر نداریم. .... مسواک‌زدن قبل از خواب بوی بد دهان به هنگام صبح را کاهش می‌دهد ..... هر چیزی بیشتر از این غیر ضروری است و می‌‌تواند به شکنندگی موها منجر شود

روانشناسی به زبان ساده - مشکلات خواب

nasrinns.blogfa.com/post/12
Translate this page
باز گذاشتن در اتاق خواب و یا روشن گذاشتن چراغ نیز ممکن است به حل این مشکل کمک نماید . ... منظم زمان خواب ، ممکن است شامل مراحل پوشیدن لباس خواب ، مسواک زدن دندان های کودک و ... اگر قبل از خواب ، ساعتی را به بازی آرامی اختصاص دهید ، برنامه خواب منظم به .... از ضروری ترین احتیاجات کودک که خواب عمیق طولانی در شب است پاسخ داده اید.

مطالب مفید در رابطه با بارداری [آرشیو] - روزمنو، محبوب ترین انجمن ...

www.roozmenu.com › ... › پزشکی - Medicalبارداری - Pregnancy
Translate this page
Jan 23, 2011 - 39 posts - ‎10 authors
خبر خوش آن است که میزان شیوع عفونت باکتری لیستریا در دوران بارداری ،بسیار کم است. .... شاید هنگام مسواک زدن متوجه بشوید حالت تهوع شما تشدید میشود. ... از خوردن درست قبل از خواب پرهیز کنید، زیرا هنگامی که دراز میکشید، ترش ...... به بافت ها ضروری است و با افزایش میزان گلبول های سرخ در بارداری ، بدن به آهن ...

گزارشی از سیره نبوی

www.hawzah.net/fa/Magazine/View/.../گزارشی-از-سیره-نبوی
Translate this page
نوشتار حاضر، گلچینی است از برخی زوایای زندگی پیامبر که گاهی همراه است با ... رسول اعظم صلی الله علیه و آله نماز را در اوقات خاصّ خود مگر در مواقع ضروری به جا می آورد. ... سه نوبت: هنگام خواب، پس از بیداری برای نماز و دعا و پیش از خارج شدن برای نماز ... پزشکان سه یا پنج بار مسواک زدن در روز را سفارش می کنند و معتقدند بسیاری از ...

اصول استفاده از مسواک و نخ دندان را یاد بگیرید - ساعت24

www.saat24.com/.../اصول-استفاده-از-مسواک-و-نخ-دندان-را-یاد-بگی...
Translate this page
Aug 25, 2016 - بهتر است مسواک زدن قبل از صبحانه انجام شود یا بعد از صبحانه؟ ... است، اما وقتی قرار است دوبار مسواک بزنیم، بهتر است یک بار قبل از خواب باشد. ... آیا جرم دندان با خمیر دندان مخصوص برداشته می‌شود؟ خیر. جرم دندان فقط با جرمگیری برطرف می‌شود. .... ظریف:همکاری کشورها برای کنترل افراط گرایی در منطقه ضروری است ...

۶ کار که هرگز نباید در رختخواب تان انجام دهید | دمادم

damadam.ir › اخباربازدهدسته‌بندی نشده
Translate this page
خواب – چیزی که خیلی‌ها دچار کمبود آن هستند – همیشه جزء بحث‌های داغ بوده است. ... جلوگیری می کند – ملاتونین هورمونی است که برای سلامتی و خواب کامل شبانه ضروری است. ... راه حل نهایی: تلویزیون را حداقل یک ساعت قبل از این که به رختخواب تان بروید ... دارد و آن این است امکان دارد بدون مسواک و نخ دندان زدن، با همان وضعیت به خواب بروید.

درهنگام خواب خوردن شیر قبل از مسواک بهتر است یا بعد از ان

mod.sherziba.ir/.../درهنگام-خواب-خوردن-شیر-قبل-از-مسواک-بهتر-ا...
Translate this page
Nov 25, 2016 - ایا خوردن شیر قبل از خواب به دندان ها اسیب میزند - خبر ایرونی ... وی افزود: بهتر است؛ قبل از مسواک زدن با نخ دندان تکه‌های غذا از لابه‌لای .... البته بهتر است روزی سه بار مسواک زده شود ولی مسواک قبل از خواب و در هنگام صبح ضروری است.

مسواک زدن قبل از صبحانه - آکاایران

www.akairan.com/health/.../مسواک%20زدن%20قبل%20از%20صب...
Translate this page
مسواک زدن بعد از صبحانه,علت مسواک زدن قبل از صبحانه,مسواک زدن قبل یا بعد از صبحانه ... زدن روزانه و مراجعۀ مرتب به دندانپزشک برای حفظ سلامت دندان ها ضروری است.

20 چیز که لبخندتان را ویران میکند - مجله سلامتی دکتر کرمانی مجله ...

kermany.com › مقالاتهشدار های غذایی
Translate this page
Oct 10, 2014 - اما ممکن است مسواک زدن، نخ دندان، و سالی دوبار مراجعه به دندان پزشک نیز کافی نباشد. ... که به ترمیم پوسیدگی دندان قبل از اینکه پیشرفت کند کمک میکند. ... اگر صبح ها که از خواب بیدار میشوید حالتان خوب نیست، سعی کنید دهان خود را با آب ... کنید زیرا تمام این موارد برای داشتن دندان و لثه ای سالم ضروری است.

مددکاری اجتماعی - مشکلات رفتاری کودکان و نحوه‌ی مقابله‌ی صحیح با آن ...

sw74.blogfa.com/post/58
Translate this page
یادآوری این نکته ضروری است که برخورد نادرست والدین با این مشکلات میتواند موجب .... قبل از خواب مثل استحمام، غذای سبک، مسواک زدن، داستان زمان خواب، شب به خیر ...

چک آپ کودکان قبل از ورود به مدرسه

www.yardabstani.ir/Forum/Post/11 - Translate this page
برخی اقدامات را می‌توان از قبل انجام داد یا برای آنها برنامه ریزی کرد تا ورود به مدرسه، ... واکسن زدن به فرزندتان، محافظت از او در مقابل بیماری های به طور بالقوه شدید است، البته ... برای کنترل محل قرار گرفتن دندان ها (شاید ارتودنسی لازم باشد) ضروری است. ... بخورد، حداقل باید دو بار در روز یعنی بعد از صبحانه و قبل از خواب مسواک بزند.

ساعت و زمان مناسب برای حمام کردن - پرشین وی

www.persianv.com/pezeshki/142029.php
Translate this page
Mar 6, 2011 - جوراب پوشیدن در هنگام خواب مفید است یا مضر؟ ... سرد فقط برای نظافت نیست و برای تامین زیبایی و بهداشت امری ضروری است. ... باعث ضعف آنها می‌شود، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به حمام با میل کردن .... مسواک زدن روزی چندبار؟

13 عادت افراد ناموفق پیش از خواب | - خوابیدن مثل یک چالش یا - قطره

www.ghatreh.com/news/nn34916529/عادت-افراد-ناموفق-پیش-خواب
Translate this page
4 days ago - خوابیدن مثل یک چالش یا یک معامله بسیار بزرگ است. ... اینصورت باید بدانید افرادیکه عادت های خواب مناسب ندارند بدون اینکه خبر داشته ... بهداشت را رعایت نمی کنند بهداشت قبل از خواب یک عادت ضروری و به قولی یک "باید" است. مسواک زدن های قبل از خواب و دوش گرفتن های منظم یعنی اینکه شما به خودتان اهمیت می دهید.

با بوی بد دهان در صبح هنگام چه کنیم! - تابناک با تو | مجله اینترنتی

tabnakbato.ir/fa/news/.../با-بوی-بد-دهان-در-صبح-هنگام-چه-کنیم
Translate this page
Sep 20, 2016 - به گزارش «تابناک باتو»؛ بوی بد دهان در صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید، ... مسواک ‌زدن، استفاده از نخ دندان یا شوینده‌های دهان در شب قبل به نظر هیچ تاثیری ... که باقی ماندن آنها باعث جمع شدن باکتری در دهان می‌شود، بسیار مهم و ضروری است. ... و سریع روی باکتری‌های دهانتان انجام دهد تا بفهمد دهانتان بدبو می‌شود یا خیر.

مسواک - صفحه اصلی

funito.ir/tag/مسواک - Translate this page
مسواک زدن باعث می شود که پلاک های دندانی که نرم و چسبنده بوده و از بزاق، ... اما تمیز کردن فضای بین دندان ها با کمک نخ دندان برای تکمیل کار مسواک لازم و ضروری است. ... اگر دندان هایتان با فاصله است، مسواک زدن به تنهایی باعث تمیز شدن آنها نمی شود، به .... گوید: همانطور که معلوم است، مسواک زدن در زمان بین شام و قبل از خواب از لحاظ فنی ...

نیوزسورس - صبح مسواک بزنیم یا شب؟

newssource.ir/news/247146
Translate this page
7 hours ago - مسواک زدن در زمان بین شام و قبل از خواب از لحاظ فنی حتی از اینکه دندان های خود را درست .... در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است ... مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی ...

چه مسواک و مسواک‌زدنی مناسب است؟ - آسمونی

www.asemooni.com › سلامتدهان و دندان
Translate this page
مسواک زدن قبل از خوابیدن را هیچگاه فراموش نکنید زیرا در غیر اینصورت در طول خواب شب، ... استفاده از مسواک های زبر و خشن و یا خمیردندان های جرم‌گیر، باعث تحلیل لثه و ... بار و اگر برایتان مقدور نیست، حداقل روزی یک بار شب قبل از خواب مسواک بزنید. ... کند، از این رو استفاده از نخ دندان بعد از هر بار مسواک زدن و غذا خوردن ضروری است.

اسفند ۸٩ - دکتر نورا سلیمانی.افت دهان.تنفس بدبو.انواع مسواک و ...

robabnaz42.persianblog.ir/1389/12/
Translate this page
به همین دلیل ما به درستی خبر از شواهد میکربی روی مسواکی که در دستشویی یا ... همچنین شستشوی دهان با مواد شوینده ضد باکتری قبل از مسواک زدن از انتقال باکتری به مسواک ممانعت می کند. .... برای مراقبت از دندان های طبیعی انجام کارهای زیر ضروری است. ... زمان (شب قبل از خواب و صبح بعد از صبحانه) باید حتماً مسواک زدن صورت گیرد.

رعایت نکات مهم قبل از خواب - جوان

javanonline.ir/fa/news/818733/رعایت-نکات-مهم-قبل-از-خواب
Translate this page
Oct 25, 2016 - خواب چیزی است که خیلی ها دچار کمبود آن هستند و همیشه جزء بحث های داغ بوده است، بازار ... جزء یگی از آداب و رسوم خوابیدن است و اهمیت اش کم تر از مسواک زدن نیست. ... می کند، ملاتونین هور مونی است که برای سلامتی و خواب کامل شبانه ضروری است. ... کاری درست یا خیر؛ البته پاسخ این سوال، تا حدود زیادی شخصی است.

[PDF]ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از ﺑﻴﻤﺎرﻳﻬﺎی دﻫﺎن و دﻧﺪان

sbmu.ac.ir/.../کد%2012-6%20پیشگیری%20از%20بیماریهای%20...
Translate this page
آﻳﺎ ﻣﺸﻜﻼت ﺧﺎﺻﻲ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺴﻮاک زدن ﻛﻮدﻛﺎن. وﺟﻮد دارد ؟ ... زدن درﺳﺖ. در ﻛﻮدﻛﺎن ﺿﺮوری اﺳﺖ . ﻧﺦ دﻧﺪان ﭼﻴﺴﺖ ؟ اﺳﺎﺳﺎً ﻧﺦ دﻧﺪان ﻳﻚ ﻧﺦ ﻧﺎﻳﻠﻮﻧﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ از اﻟﻴﺎف ... ﻣﺴﻮاک ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ﺣﺪاﻗﻞ دو ﺑﺎر ﻳﻌﻨﻲ ﺷﺐ ﻫﺎ ﻗﺒﻞ از ... ﺧﻮاب و ﺻﺒﺢ ﻫﺎ ﭘﺲ از ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ اﻳﻦ ﻛﺎر را اﻧﺠﺎم ... ﺧﻴﺮ ﭘﻼک ﻣﻴﻜﺮوﺑﻲ روی ﺳﻄﺢ دﻧﺪان ﻫﺎ ﻣﻲ ﭼﺴﺒﺪ و ﺑﺎ.

وبلاگ نما - دانستنی هایی درباره خواب و خوابیدن

hasan51.blogfa.com/post-50.aspx
Translate this page
در این مرحله فشار خون کم میشود، ممکن است در خواب صحبت کنیم یا راه برویم. ... ۵- درخواب قبل ازا ظهر (قیلوله) اگر فرد در طی آن به خواب عمیق برود به اندازه یک شب خوابیدن ... مطالعات نشان داده اند که خوابیدن برای داشتن ذهنی خلاق و حافظه ای قوی لازم و ضروری است. .... در حدیثی از معصومین(ع) آمده است: مسواک زدن باعث حضور فرشتگان می‌شود.

برایه تی - فقه امام شافعی - کتاب طهارت

brayati.blogfa.com/page/feqh_taharat.aspx
Translate this page
واجب یا فرض: و به اعمالی گفته میشود که انجام دادن آنها ضروری است و برای انجام ان پاداشی در نظر الله تعالی گرفته خواهد ... که پیامبر (ص) بر انجام آن تأکیید فراوان داشته اند مانند مسواک زدن قبل از گرفتن وضو، یا خواندن نمازهای راتبه و . ... توجه به شریعت الهی و اجرای آن برای انسان جز خیر ندارد. .... 2- خواب بدون استوار کردن نشیمنگاه خود.

چند مرتبه مسواک زدن در روز مفید است

vagnews.ir/news/78766
Translate this page
نکته مهمی که وجود دارد این است که در مسواک زدن باید هدف اصلی برداشتن کامل پلاک ... خمیر دندان حاوی فلوراید افراد مسواک بزنند، افزود:یکبار قبل از خواب به افراد توصیه می شود مسواک ... بهتر است از خوردن میان وعده های غیر ضروری که از مواد قندی تهیه شده اند پرهیز کند یا اگر از این .... جزئیات ماجرای خبر تغییر واحد پول به تومان+زمان اجرا.

بوی بد دهان “علل و نحوه پیشگیری و درمان آن” (مرجع کامل اطلاعات) : سایت ...

www.pezeshk.us/?p=7264
Translate this page
May 19, 2007 - بوی بد دهان یک علامت شناخته شده با سابقه تاریخی قدیمی است. ... به همین دلیل مسواک زدن قبل از خواب در کاهش بوی دهان صبحگاهی تاثیر زیادی دارد. ..... درمان بیماریهای دندان و حفظ سلامتی دهان برای از بین بردن بوی بد دهان ضروری است.

فرزند زیبای من - نکاتی درباره دندان‌های کودکان از شش ماه به بالا

mbb1.blogfa.com/post-65.aspx
Translate this page
اما با توجه به تشابه علایم نیش زدن دندان و سرماخوردگی، لازم است تا پیش از هر اقدامی با ... سالگی) کارایی دارند، اما مراقبت از آنها ضروری است، چرا که پوسیدگی و ... این مسواک ها نه تنها از جهت اندازه، جنس و کیفیت مطابق با سن کودک طراحی شده اند، بلکه ... به دهان در هنگام خواب و باقی ماندن شیر روی دندان‌های شیری، موجب پوسیدگی دندان‌ها خواهد شد.

زندگی و دندانپزشکی - نکاتی ضروری در مورد مسواک زدن

www.dentist59.blogfa.com/post-112.aspx
Translate this page
احساس سبکی می‌کنید، آرامش خاصی بر وجود شما حکمفرما می‌شود وبعد خوابی رویایی. ... به هر حال، اگر مسواک نمی‌زنید یا اگر هم این عمل جزو زندگی روزانه شماست، بد نیست تا ... به طور کلی می‌توان گفت خمیردندان فرآورده‌ای است که برای تمیز کردن سطوح دندان از .... 5 - در کودکان زیر 3 سال، تمیز کردن و ماساژ لثه‌ها قبل از رویش دندان به تمیز کردن و ...

امداد و نجات - اطلاعات پزشکی

emdad-golestan.blogfa.com/cat-18.aspx
Translate this page
طول اثر آن ۲ ساعت و شایعترین عارضه جانبی آن خواب آلودگی و اسهال است. ... مصرف ایپکا در مسمومیت با اتانول بی ارزش است چون الکل سریع از تمام مخاط ها جذب می .... گرچه قبل از بسیاری از سکته های مغزی، TIA رخ نمی دهد،اما باید علائم هشدار دهنده آن را شناخت. .... ایست قلبی – ریوی شده است یا خیر، چرا که انجام عملیات احیای قلبی – ریوی بر ...

۱۳ عادت افراد ناموفق پیش از خواب را بشناسید

www.avinnews.ir/shownews.php?idnews=3584
Translate this page
4 days ago - خوابیدن مثل یک چالش یا یک معامله بسیار بزرگ است. ... باید بدانید افرادیکه عادت های خواب مناسب ندارند بدون اینکه خبر داشته باشند در حال تخریب آینده خود هستند. ... بهداشت قبل از خواب یک عادت ضروری و به قولی یک "باید" است. مسواک زدن های قبل از خواب و دوش گرفتن های منظم یعنی اینکه شما به خودتان اهمیت می دهید.

20 پرسش شایع در مورد جراحی بینی - پارسینه

www.parsine.com/fa/news/35015/20-پرسش-شایع-در-مورد-جراحی-بینی
کد خبر: ۳۵۰۱۵ .... پس از عمل جراحی پلاستیک بینی رعایت چه نکاتی ضروری است؟ ... می توان با استفاده از مسواک نرم دندان ها را مسواک کرد به شرطی که از دستکاری لب بالا اجتناب ..... من بینیم استخوانی بود الان فکر میکنم پهن تر از قبل شده. ..... همه دروغ میگن اصلا درد نداره حتی از آمپول زدن هم راحت تره،فقط بعدش باید مراقبش باشی،همین.

چگونه از دهان‌شویه‌ها استفاده کنیم؟ - ایسنا

www.isna.ir/news/.../چگونه-از-دهان-شویه-ها-استفاده-کنیم
Translate this page
یکشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۸; دسته‌بندی: سلامت; کد خبر: 94092212056; منبع : نمایندگی خوزستان; چاپ ... مافی ادامه داد: در صورتی که پس از مسواک‌ زدن کامل، دهان هنوز بوی بدی داشته ... مافی ادامه داد: بهتر است دهان‌شویه کلرهگزیدین نیم ساعت بعد از مسواک زدن ... را دوبار در روز(بعد از صبحانه و قبل از خواب) با محلول 0.2 درصد استفاده کنید و ...

مراقبت‌های بهداشت دهانی لازم برای کودکان در سنین مختلف

www.tabassomemehr.com/.../مراقبت‌های%20بهداشت%20دهانی%20لا...
Translate this page
۳) تمیز کردن و ماساژ دادن لثه قبل از رویش دندان‌ها به برقراری سلامتی لثه و رویش دندان‌ها ... ۵) کودک نباید با شیشه حاوی شیر یا مایعات شیرین در در دهان به خواب رود و پس از ... ۱) هر چند در این سن مسئولیت برقراری بهداشت دهان و مسواک زدن به عهده کودک است، ... و پاک کردن دندان‌ها و لثه به کمک مسواک برای حفظ سلامت بافتهای دهان ضروری است.

آیا روکش دندان خوب است یا نه - ناز وب

www.nazweb.ir/news_detail_3153.html
Translate this page
عکس های دیدنی بازیگران معمای شاه قبل و بعد از گریم ... بزرگ‌ترین عیب روکش، تراش‌ دندان است و با توجه به این‌که عمر متوسط روکش‌های معمولی بین هشت تا ده سال ... دکتر مطلبی می‌گوید: استفاده از نخ‌دندان در کنار مسواک‌ زدن درست، برای این‌که لبه‌های روکش را بتوان تمیز نگه داشت، کاملا ضروری است. ... تعبیر خواب خوانندگی و آواز خواندن.

دوست من سرطان - شیمی درمانی - من سرطان دارم - blogfa.com

www.mycancer.blogfa.com/cat-14.aspx
Translate this page
قبل از مصرف دارومعاینه دندان ها بخصوص در افراد مبتلا به سرطان مصرف کننده ... متخصص درد ممکن است انکلوژیست و یا متخصص بیهوشی ، متخصص اعصاب ... پزشک شمامیتواندمشخص کندآیا داروهای شما جز آنها هستند که ریزش مو می دهند و یا خیر . ..... از مسواک زدن دندان‌هایتان خودداری کنید و لثه‌ها را هم با وسیله‌ی نرمی مثل پنبه تمیز کنید.

خانواده مهدوی - دوران بارداری

zooj.blogfa.com/post/7
Translate this page
درد در قسمت تحتانی پشت یا پهلو درست زیر دنده ها که ممکن است یکطرفه یا دوطرفه باشد و احتمالاً درد شکم ..... آزمایش ادرار درخواست می کند، خواه شما علائم عفونت ادراری داشته باشید یا خیر. ...... حداقل یکبار مسواک زدن در روز ( قبل از خواب )ضروری است . با ...

کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر مرتضوی | سالمندان و ...

www.drmortazavi.ir › اطلاعات دندانپزشکی
Translate this page
برای مراقبت از دندانهای طبیعی انجام کارهای زیر ضروری است. ... بهتر است که مسواک زدن را در فرصت کافی و توأم با آرامش انجام دهید چون کیفیت مسواک زدن ... مواد غذایی یا مواد قندی دندانهایتان را مسواک کنید در غیر اینصورت در دو زمان (شب قبل از خواب و ...

پوست و مو : پزشکان ایران

www.pezeshkan.org/?cat=62&paged=2
Translate this page
تیر ۹, ۱۳۹۴ توسط : admin1 موضوع: : مشروح اخبار, پوست و مو, خبر پزشکی ... لوسیون، کرم و ژل های ضد تعریق که شب ها قبل از خواب به هر دو دست یا سه بار در روز به دست های خشک ..... بنابراین ضروری است از این نقاط بدن تان به خوبی مراقبت کنید. ...... امام رضا (ع) نیز می فرمایند: «مسواک زدن نور چشم را زیاد مى کند، مو را پر پشت مى کند و ...

پاسخ به سوال های پزشکی شما

pasokhepezashki.persianblog.ir/
Translate this page
Jan 22, 2014 - با توجه به ده دقیقه وقتی که صرف شما خواهد شد خواهشمند است قبل از واریز وجه .... چرب ضروری برای مادران شیرده در طول ایام روزه‌داری بسیار مفید است. .... که آیا با نخوردن آن غذای خاص تغییری در سردردهایش ایجاد شده است یا خیر. ... همچنین شبها قبل از خواب غذای مختصری بخورید تا صبح با گرسنگی از خواب بیدار نشوید .

1. مسواک زدن - مرکز اطلاع رسانی غدیر

www.ghadeer.org/Book/305/44449
Translate this page
در دین اسلام، مسواک زدن - چه پیش از خواب و چه در زمان های لازم - اهمیت فوق العاده ای دارد. ... اند: اگر مردم از فواید مسواک با خبر بودند، آن را شب ها با خود به بستر می بردند.(23) ... طبیعی است که آرامش روحی و آسودگی خیال، باعث خواب بهتر و با کیفیت تر خواهد شد. ... با این وضع آیا فکر نمی کنید شستن دست ها قبل از خواب لازم و ضروری باشد؟

چه کنیم وقتی صبح از خواب بیدار می شویم، دهانمان بوی بد ندهد - سامان ما

www.samanema.ir/.../چه+کنیم+وقتی+صبح+از+خواب+بیدار+می+ش...
Translate this page
Sep 10, 2016 - بوی بد دهان در صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید، باعث می‌شود وقتی از کنار ... مسواک‌زدن، استفاده از نخ دندان یا شوینده‌های دهان در شب قبل به نظر هیچ تاثیری روی ... که باقی ماندن آنها باعث جمع شدن باکتری در دهان می‌شود، بسیار مهم و ضروری است. ... و سریع روی باکتری‌های دهانتان انجام دهد تا بفهمد دهانتان بدبو می‌شود یا خیر.

مسواک - ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی رویال

royalclinic.ir/blog/مسواک.html
Translate this page
Rating: 4.4 - ‎4 votes
Oct 8, 2014 - 5ـ داشتن دسته مناسب هم از فاکتورهای دیگر یک مسواک است. ... مزایا و معایب بعضی افراد از مسواک زدن با مسواک‌های برقی لذت می‌برند و همین امر باعث می‌شود .... می شود، یک محصول جدید برای شما وجود دارد تا بفهمید دندان هایتان تمیز شده یا خیر. .... ۱- شب قبل از خواب: به دلیل اینکه در زمان خواب، جریان بزاق و حرکات زبان جهت ...

زنگ اول حرفه وفن - بهداشت

easylearning.blogfa.com/cat-3.aspx
Translate this page
یوسف نقیایی کارشناس تغذیه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان ... گروه B است عمدتا این ویتامین‌ها در واکنش شیمیایی خیلی ضروری بدن نقش دارند و از جمله ... تب مالت از گاو، خوک، گوسفند‌ یا بز‌ آلوده‌ به‌ انسان انتقال‌ می‌یابد اما از انسان‌ به‌ انسان‌ خیر. .... بهترین زمان مسواک زدن قبل از خواب شب است و در مرحله دوم در هنگام صبح است .

تغذیه...سلامتی...تناسب اندام...زیبایی

taghziyeh-salamati.blogfa.com/
Translate this page
این ویتامین برای تولید کلاژن ضروری است. ... صبح که از خواب بیدار می شوید بعد از شستشوی پوست صورتتان بلافاصله از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و در طول ... مالیدن تکه‌های یخ به پوست صورت، قبل از انجام آرایش، آن را برای مدت طولانی‌تری ماندگار خواهد کرد. ... اگر لثه های شما احساس نرمی دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید.

دندان درد در دوران بارداری - بیتوته

www.beytoote.com/baby/hygiene.../edentulous1-mothers.html
Translate this page
مهم نیست مشکل دندانی دارید و احساس درد می‌کنید یا نه، همین که تصمیم به بارداری ... مسواک زدن و نخ کشیدن دندان‌ها بعد از هر وعده غذایی اگرچه در هر شرایطی مهم است ولی در دوران ... استفاده از دهان‌شویه هم برای زنان باردار ضروری است. ... توصیه به مادران باردار این است که بعد از هر مسواک زدن و به خصوص شب‌ها قبل از خواب حتما از دهان‌شویه استفاده کنند.

دندانپزشک زیبایی تهران بهترین : فیشور سیلانت، شیار بندی ...

tehransmile.com/?lang=fa&cmd...شیار...(شیارپوشی)...
Translate this page
فیشور سیلانت یا شیارپوشی، روشی بدون درد و ایمن برای محافظت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی است. ... شود، حال آن که شیار بعضی دیگر آنقدر عمیق نیست که شیاربندی آنها ضروری باشد. ... شده و صاف دندان با مسواک زدن معمولی پس از فیشور سیلانت ساده‌تر است. شب‌ها قبل از خواب و حداقل یک بار دیگر در طول روز حتماً دندان‌ها را با خمیردندان ...

سینوزیت؛ همه گیری قابل درمان - طب شیعه

shiateb.com/pages/?current=viewdoc&langid=1&sel=785
Translate this page
تنگی نفس و بد خوابی شبانه: در شب و با کاهش حرارت سینوس ها و کاهش حرکات مژکهای ... سرفه یا عطسه: که ناشی از واکنش دفاعی بدن برای دفع ترشحات است. ... طور که دندان ها نیاز به مسواک زدن دایم دارند؛ سینوس ها نیز باید به طور مرتب شستشو شوند. ... عدم رعایت عمل مستحبّ استنشاق آب به هنگام وضو: مستحب است که قبل از وضو گرفتن، ...

مراقبت از دندانهای کودکان – پریوایمپلنت لیزر

perioimplantlaser.com/?p=567
Translate this page
Nov 25, 2015 - برای آموزش مسواک زدن به کودکان از روشهایی مانند آواز خواندن همراه با بیان ... شما باید تمیز کردن دهان کودک را حتی قبل از روییدن دندانهای او آغاز ... رژیم متعادل غذایی برای حفظ بهداشت دهان و سلامت عمومی کودک ضروری است، این رژیم ... باید قبل از خواب مسواک زدن را برای کودک خود انجام دهید یا در مسواک زدن به او کمک کنید.

فتاوایی چند درباره‌ی مبطلات روزه | پایگاه اطلاع رسانی اصلاح

www.islahweb.org/node/2755
Translate this page
Sep 13, 2009 - با توجه به این که عمل دیالیز برایش ضروری است و از طرفی خوردن روزه و قضای آن را ... س: در یکی از ایام ماه مبارک رمضان در خواب احتلام شدم، حکم روزه‌ام چیست؟ .... دوست ندارند از خیر و برکت روزهای رمضان محروم شده و مجبور به آوردن قضایی بشوند. .... بنابراین صحیح این است که مسواک زدن قبل از زوال و بعد از آن جایز است.

بخش دوم: خواب از دیدگاه تعالیم اسلامی - طلوع نهم

seyedmousavi.blogfa.com/post-23.aspx
Translate this page
بنابراین یکی از موارد بهداشت خواب مسواک زدن قبل از خوابیدن است و این موضوع در ... با این وضع آیا فکر نمی کنید که شستن دستها قبل از خواب لازم و ضروری باشد ؟

ترسهای شبانه در کودکان - روان نگر

familyissues.persianblog.ir/post/2/
Translate this page
Jan 6, 2013 - هیچ وقت با خود فکر کرده اید چرا کودکان هنگام خواب دچار ترسهای شبانه می‌شوند یا ... کودک درهر مرحله از رشد که باشد حوادث خاصی ممکن است در او ایجاد نگرانی کند. ... آرامش مراسم قبل از خواب می‌تواند مثل نوعی ورود جادویی عمل کند افکار وآدمهای ..... برای مثال، مسواک زدن، شب بخیر گفتن، پوشیدن لباس خواب، شنیدن داستانی ...

دندان درد در دوران بارداری - پزشک آنلاین

www.pezeshkonline.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...
Translate this page
مهم نیست مشکل دندانی دارید و احساس درد میکنید یا نه، همین که تصمیم به بارداری ... مسواک زدن و نخ کشیدن دندانها بعد از هر وعده غذایی اگرچه در هر شرایطی مهم است ولی در ... استفاده از دهانشویه هم برای زنان باردار ضروری است. ... توصیه به مادران باردار این است که بعد از هر مسواک زدن و به خصوص شبها قبل از خواب حتما از دهانشویه استفاده کنند.

آیا مسواک زدن قبل از خواب ضروری است؟ - بیا تو اخبار

www.bia2akhbar.com/details.php?id=4793154
Translate this page
اکثر افراد در طول شبانه روز تنها مقید به مسواک زدن در شب ها و قبل از خواب است. ... مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن مواد غذایی ترش و یا کافئین دار ممکن است مینای .... خیر. جرم دندان فقط با جرمگیری برطرف می شود. خمیردندان های سفیدکننده، فقط مواد ...